HIDEANDOLA CERV-2022

Hidden Antisemitism and Communicative Skills of Criminal Lawyers and Journalists

Il progetto europeo HIDEANDOLA analizza le nuove forme di odio e di razzismo nella società contemporanea, ponendo particolare attenzione al fenomeno dell’antisemitismo, e attua programmi di formazione su tali tematiche per gli operatori del diritto e della comunicazione, al fine di favorire strategie e contro-narrative utili a limitare fenomeni comunicativi violenti. Al progetto lavora un gruppo di ricerca multidisciplinare composto da giuristi e sociologi, appartenenti a 4 Università italiane (Scuola Superiore Sant'Anna di Pisa, Università degli studi di Firenze, Università di Pisa e Università degli studi di Palermo) e 2 Centri Studi specializzati nel campo dei media e dell’antisemitismo (Osservatorio di Pavia e Osservatorio Antisemitismo del Centro di documentazione ebraica contemporanea).

Responsabile: Prof. Carlo Sorrentino

English version:

The general objective of the European project HIDEANDOLA analyzes the new forms of hatred and racism in contemporary society, paying particular attention to the phenomenon of anti-Semitism, and implements training programs on these issues for lawers, magistrates and journalists, in order to promote strategies and counter-narratives useful for limit violent communicative phenomena. A multidisciplinary research group composed of jurists and sociologists is working on the project: 4 Italian Universities (Scuola Superiore Sant'Anna in Pisa, University of Florence, University of Pisa and University of Palermo) and 2 Study Centres with expertise in the field of media and anti-Semitism (Pavia Observatory and Anti-Semitism Observatory - Centre for Contemporary Jewish Documentation).

31.07.2023